Dydaktyka języka obcego
Teaching a foreign language
2020Z
Kod przedmiotu | 1400S2-DJOII |
Punkty ECTS | 3 |
Typ zajęć | Ćwiczenia |
Przedmioty wprowadzające | psychologia, pedagogika, podstawy dydaktyki |
Wymagania wstępne | podstawowe wiadomości z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki ogólnej |
Opis ćwiczeń | Zapoznanie studentów z różnymi typami i technikami przeprowadzania testów, sposobami oceniania uczniów oraz sposobami rozwijania aktywności uczniów i ich samodzielności oraz systematyczności w uczeniu się. Sposoby urozmaicania lekcji poprzez stosowanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych, gier i zabaw językowych, czy piosenek. Kształtowanie nawyków korzystania z różnych źródeł wiedzy (książki, Internet). Uwarunkowania sukcesu i niepowodzenia w uczeniu się oraz rola praktyki i dokształcania się nauczycieli. |
Opis wykładów | Zapoznanie studentów z podstawowymi informacjami na temat konwencjonalnych i niekonwencjonalnych metod nauczania języków obcych. Cele i efekty oceniania kształtującego. Wiedza teoretyczna z zakresu tworzenia testów i testowania. Role nauczyciela i ucznia w procesie edukacji językowej. |
Cel kształcenia | Celem zajęć jest rozwijanie u studentów kompetencji nauczycielskich związanych z wykonywaniem zawodu nauczyciela i kompetencji dydaktycznych związanych z wykonywaniem nauczyciela języka obcego. |
Literatura podstawowa | 1) Komorowska H., 1) , Metodyka nauczania języka angielskiego , Fraszka Edukacyjna , 2002
2) Ur P., A Course in English Language Teaching , , CUP, 2012
|
Literatura uzupełniająca | |
Uwagi | |