Praktyka psychologiczno-pedagogiczna
Psychological and Pedagogical Practice
2019Z
Kod przedmiotu | 1400S2-PPPh |
Punkty ECTS | 1,5 |
Typ zajęć | Praktyki |
Przedmioty wprowadzające | pedagogika, psychologia |
Wymagania wstępne | zaliczenie z przedmiotów: pedagogika, psychologia |
Opis ćwiczeń | Praktyka. Współdziałanie z opiekunem praktyk w sprawowaniu opieki i nadzoru nad grupą oraz zapewnianiu
bezpieczeństwa, podejmowaniu działań wychowawczych wynikających z zastanych sytuacji, prowadzeniu zorganizowanych zajęć wychowawczych, podejmowaniu działań na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Przygotowanie do współpracy w zespole nauczycieli. Zrozumienie dla rangi współpracy między nauczycielem a rodzicami ucznia. |
Opis wykładów | Praktyka |
Cel kształcenia | Obserwowanie procesu nauczania i współdziałanie w nim. Pełnienie roli nauczyciela.. Dostosowanie metod i forma pracy do możliwości uczniów. wykorzystanie nowoczesnych technik nauczania i technologii informatycznej w procesie nauczania. Konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką. Podejmowanie działań wychowawczych. Refleksja nad prowadzonym działaniem w kontakcie z opiekunem praktyk, w grupie studentów, w kontakcie z metodykiem akademickim. |
Literatura podstawowa | 1) Tomaszewski T., Pamięć, uczenie się, język, PWN, 1995
|
Literatura uzupełniająca | 1) Śliwerski B., wyd. Impuls, Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, oficyna wydawnicza, 2013r., tom |
Uwagi | |