Analiza języka mediów

Media language analysis

2020L

Kod przedmiotu1424S2-AJMfrspnh
Punkty ECTS 4
Typ zajęć Ćwiczenia
Wykład
Przedmioty wprowadzającebrak
Wymagania wstępnebrak
Opis ćwiczeńOmawiane są m. in. elementy retoryki obrazu, tekstu prasowego, logogramu; różnice kulturowe w użyciu ideogramów i emotikonów, techniki perswazyjne w reklamie, sekwencyjność narracji w komiksach, reguły pisania i wizualizowania postaci i narracji w odcinku standardowej produkcji telewizyjnej, funkcjonowanie ciała w wybranych kontekstach medialnych oraz problematyka tzw. biopower.
Opis wykładówOmawiane są m. in. elementy retoryki obrazu, tekstu prasowego, logogramu; różnice kulturowe w użyciu ideogramów i emotikonów, techniki perswazyjne w reklamie, sekwencyjność narracji w komiksach, reguły pisania i wizualizowania postaci i narracji w odcinku standardowej produkcji telewizyjnej, funkcjonowanie ciała w wybranych kontekstach medialnych oraz problematyka tzw. biopower.
Cel kształceniaZapoznanie studentów z elementami retoryki oraz technikami i regułami tworzenia wybranych tekstów medialnych (np. w reklamie, komiksie, produkji telewizyjnej, tekście prasowym).
Literatura podstawowa1) Durant, Lambrou, Language and Media , Routledge, 2009
Literatura uzupełniająca1) Mirzoeff Nicholas, wyd. Routledge, The Visual Culture Reader, 2002r., tom
Uwagi