Neurodydaktyka

Neurodidactics

2020L

Kod przedmiotu1424S2-ND
Punkty ECTS 3
Typ zajęć Ćwiczenia
Wykład
Przedmioty wprowadzająceDydaktyka na studiach I i II stopnia
Wymagania wstępneZaliczenie dydaktyki na studiach I stopnia i I roku studiów II stopnia
Opis ćwiczeńZapoznanie z osiągnięciami nowoczesnej neurodydaktyki w zakresie planowania lekcji, sposobów urozmaicania lekcji oraz podejścia do procesu uczenia się. Połączenie teorii i praktyki dotyczącej tego, w jaki sposób uczy się mózg. Miejsce neurodydaktyki wśród nauk pokrewnych. Praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania wiedzy z dziedziny neurodydaktyki w nauczaniu języka angielskiego.
Opis wykładów-
Cel kształceniaZaznajomienie studenta z odkryciami neurobiologii oraz ich implikacjami pedagogicznymi i dydaktycznymi
Literatura podstawowa1) Żylińska, M., Neurodydaktyka, Wydawnictwo Naukowe UMK, 2013 2) Jensen M., Teaching with the brain in mind, Association for Supervision & Curriculum, 1998
Literatura uzupełniająca1) Spitzer M., Jak uczy się mózg, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008 2) Brown, P.C. , Roediger H.L.III, McDaniel M.A. , Make It Stick: The Science of Successful Learning., s., , Belknap Pres, 2014
Uwagi-