Wiedza o kulturze - studia pierwszego stopnia licencjackie stacjonarne

Wydział Humanistyczny

Czas trwania

Uzyskiwany dyplom

3-lata (6 semestrów)

Licencjat kierunek Filologia Polska

Oferta rekrutacyjna

    Warunki przyjęcia na studia: Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia jest posiadanie świadectwa dojrzałości. Kryterium kwalifikacji stanowi konkurs (ranking) sumy% punktów uzyskanych na świadectwie dojrzałości w systemie „nowej matury” z przedmiotów objętych postępowaniem kwalifikacyjnym, tj. przedmiotów obowiązkowych: język polski, język obcy nowożytny, oraz jednego przedmiotu do wyboru z wymienionych: filozofia, geografia, historia, historia sztuki, język łaciński i kultura antyczna lub konkurs (ranking) średniej ocen uzyskanych na świadectwie dojrzałości w systemie „starej matury” z przedmiotów język polski, język obcy nowożytny i jeden z wymienionych: historia lub geografia lub filozofia lub język łaciński.
    Wymagania programowe: Efekty uczenia się zostały określone w Uchwale Nr 561 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 20 września 2019 roku w sprawie ustalenia programu studiów kierunku filologia polska dla poziomu studiów pierwszego stopnia o profilu ogólnoakademickim.
    Studia pierwszego stopnia trwają 3 lata (6 semestrów). Liczba punktów ECTS jest nie mniejsza niż 180.
    KWALIFIKACJE ABSOLWENTA
    Absolwent: posiada wiedzę i umiejętności w zakresie przedmiotów kształcenia ogólnego i przedmiotów stanowiących fundament wykształcenia humanistycznego oraz podstawową wiedzę z zakresu filologii polskiej – nauki o języku i literaturze. Rozumie i umie analizować zjawiska i procesy literackie, językowe i kulturowe przeszłości oraz współczesności. Umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu literaturoznawstwa i językoznawstwa. Potrafi gromadzić i przetwarzać informacje, samodzielnie poszerzać swoją wiedzę oraz rozwiązywać problemy zawodowe. Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.
    Do uzyskania kwalifikacji studiów I stopnia wymagane są wszystkie poniższe efekty uczenia się.
    Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia absolwent:
    1. W kategorii wiedzy absolwent zna i rozumie:
    - poetykę i podstawy teorii dzieła literackiego, metody analizy i interpretacji wytworów kultury literackiej, filmowej, teatralnej, plastycznej i medialnej
    - wiedzę o literaturze, obejmującą znaczącą liczbę ważnych autorów, fundamentalnych tekstów i zjawisk z historii literatury polskiej od jej początków po czasy współczesne, o literackich i pozaliterackich (historycznych, filozoficznych, społecznych, ideologicznych, kulturowych) kontekstach literatury polskiej, kształtujących procesy jej tworzenia i odbioru; o jej periodyzacji i głównych tendencjach rozwojowych (także literatury najnowszej), związkach z literaturą powszechną oraz innymi mediami (film, prasa, telewizja)
    - wiedzę o podstawowych wyznacznikach rodzajów i gatunków literackich oraz o charakterystycznych cechach tekstów nieliterackich i innych komunikatów językowych
    - wybrane zagadnienia z historii Polski i historii powszechnej, jak również historii filozofii aż po czasy współczesne
    - historię kultury europejskiej, najważniejsze zjawiska i tendencje rozwojowe kultury współczesnej oraz główne zagadnienia antropologii kultury
    - rolę tradycji krytycznoliterackiej w kształtowaniu historii literatury, zna podstawową terminologię krytyczną
    - wiedzę o historii, strukturze, odmianach i zróżnicowaniu stylistycznym języka polskiego oraz jego procesach rozwojowych od początków po czasy współczesne
    - gramatykę opisową języka polskiego, zagadnienia stylistyki współczesnej, główne problemy kultury języka polskiego, sposoby, formy, typy komunikowania, wiedzę na temat struktury lekcji, jej faz, organizowania działań dydaktycznych różnego typu
    - wybrane zagadnienia z leksykografii, pragmalingwistyki, lingwistyki tekstu oraz z zakresu nauk o komunikowaniu
    - metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, w tym zasobów internetowych, wspomagających nauczanie przedmiotu lub prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów
    - podstawy funkcjonowania i patologię aparatu mowy, zasady emisji głosu, podstawy funkcjonowania narządu wzroku i równowagi
    - podstawy filozofii wychowania i aksjologii pedagogicznej, specyfikę głównych środowisk wychowawczych i procesów w nich zachodzących; rozumie rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowa uczniów
    - podstawową terminologię literaturoznawczą, językoznawczą, kulturoznawczą oraz bibliotekoznawczą, bibliologiczną, informatologiczną, z zakresu nauk o komunikowaniu w języku polskim, zna treści nauczania i typowe trudności uczniów związane z ich opanowaniem, zna i rozumie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłócenia
    - podstawową terminologią literaturoznawczą, językoznawczą oraz kulturoznawczą z zakresu nauk o komunikowaniu w wybranym języku obcym
    - klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne
    - problemy kultury popularnej oraz jej relacje z kulturą wysoką, a także zjawiska i zagadnienia kultury masowej, rolę środków masowego przekazu w kształtowaniu kultury współczesnej, sposoby funkcjonowania kultury w mediach
    - ważne zjawiska i ośrodki życia literackiego i kulturalnego, rozumie różnice pomiędzy Internetem a klasycznymi formami komunikowania masowego
    - normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności pedagogicznej (wychowanie przedszkolne, nauczanie w szkołach podstawowych i średnich ogólnokształcących, technikach i szkołach branżowych, szkołach specjalnych i oddziałach specjalnych oraz integracyjnych, w różnego typu ośrodkach wychowawczych oraz kształceniu ustawicznym)
    - podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej, prawa autorskiego, bibliotecznego; zna kulturowe kryteria definiowania wytworu kultury, ma wiedzę na temat etyki zawodu nauczyciela, zagadnień edukacji włączającej, a także sposobów realizacji zasady inkluzji
    - zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych oraz odpowiedzialności prawnej nauczyciela w tym zakresie, a także zasady udzielania pierwszej pomocy. Zna podstawy prawne systemu oświaty niezbędne do prawidłowego realizowania prowadzonych działań edukacyjnych; Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu bhp, ergonomii, etykiety, rozumie znaczenie aktywności fizycznej na co dzień
    - strukturę i funkcje systemu oświaty – cele, podstawy prawne, organizację i funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, a także alternatywne formy edukacji; zna prawa dziecka i osoby z niepełnosprawnością
    - zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów i wynikające z nich zadania szkoły dotyczące dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania; Zna sposoby projektowania i prowadzenia działań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej
    2. W kategorii umiejętności absolwent potrafi:
    - czytać i interpretować tekst literacki, językoznawczy, kulturoznawczy, filozoficzny, dzieło teatralne, komunikaty niewerbalne; potrafi projektować i realizować programy nauczania z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów; projektować i realizować programy wychowawczo-profilaktyczne w zakresie treści i działań wychowawczych i profilaktycznych skierowanych do uczniów, ich rodziców lub opiekunów i nauczycieli
    - poprawnie posługiwać się poznaną terminologią z zakresu literaturoznawstwa, językoznawstwa, kulturoznawstwa, z zakresu nauk o komunikowaniu, informacji naukowej
    - analizować teksty literaturoznawcze, językoznawcze, kulturoznawcze, wskazywać ich kluczowe założenia, tezy i argumenty; wykrywać podstawowe związki między rozwojem idei literackich a procesami społecznymi i kulturowymi
    - wykorzystać wiedzę teoretyczną w badaniach historycznoliterackich, językoznawczych, kulturoznawczych; obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów
    - wykorzystać wiedzę na temat dziejów gospodarczo-społecznych, ustrojowych i kulturalnych Polski oraz ich przyczyn; umie samodzielnie rozpoznawać podłoże kulturowe w zjawiskach społecznych kultury europejskiej; rozumie funkcje społeczne książki i bibliotek
    - stosować analizę historycznojęzykową w odniesienie do tekstów dawnych
    - pozyskiwać i selekcjonować informacje z zasobów Internetu i baz danych, potrafi adekwatnie dobierać, tworzyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb uczniów materiały i środki, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz metody pracy w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
    - analizować teksty pochodzące z różnych odmian współczesnej polszczyzny z perspektywy gramatycznej i leksykalnej; potrafi krytycznie odnieść się do prezentowanych treści w zależności od formy i dominującej struktury przekazu
    - interpretować zjawiska i tendencje charakterystyczne dla polszczyzny przełomu XX i XXI wieku; odczytywać relatywność typów i form komunikowania w powiązaniu z założeniami komunikowania międzykulturowego; analizować tekst z perspektywy językoznawczej w powiązaniu z założeniami danej teorii lingwistycznej
    - wypowiadać się i pisać na tematy literaturoznawcze, językoznawcze, kulturoznawcze; wygłaszać własne poglądy w sprawach społecznych i światopoglądowych, dobierając samodzielnie odpowiednią literaturę teoretyczną; przygotować wystąpienia z zachowaniem reguł poprawnego komunikowania i autoprezentacji, potrafi analizować własne działania pedagogiczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji i innowacji
    - komunikować się w różnych typach sytuacji komunikacyjnej od nieoficjalnej po naukową, z wykorzystaniem odpowiedniej nomenklatury badawczej. Potrafi wypowiadać się na tematy związane z dyscypliną w obcym języku
    - poprawnie posługiwać się językiem polskim i poprawnie oraz adekwatnie do wieku uczniów posługiwać się terminologią przedmiotu; posługiwać się aparatem mowy zgodnie z zasadami emisji głosu
    - analizować i interpretować wytwory kultury z różnych epok, konwencji i kategorii estetycznych; stosuje odpowiednie do dzieła metody interpretacji i umiejętnie potrafi o tym komunikować
    - posługiwać się wybranymi metodami analizy i interpretacji literaturoznawczej, językoznawczej i kulturoznawczej; wykorzystać i analizować zebrane informacje w celu opracowania i prezentacji wyników kwerendy
    - uzasadniać i krytycznie oceniać uogólnienia w świetle dostępnej wiedzy empirycznej oraz wykorzystuje te umiejętności w organizacji pracy
    - zestawiać różne stanowiska, dotyczące określonego problemu teoretycznego z zakresu literaturoznawstwa, językoznawstwa i kulturoznawstwa
    - wykorzystywać proces oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem i skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych uczniów
    - wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych
    - gromadzić informacje bibliograficzne, sporządzać opisy bibliograficzne i bibliografie załącznikowe; potrafi monitorować postępy uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym szkoły
    - rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym
    - podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie
    dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów; rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów; skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych uczniów
    - tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów wychowania i kształcenia; pracować z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z doświadczeniem migracyjnym, pochodzącymi ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego
    - samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu literaturoznawstwa, językoznawstwa i kulturoznawstwa; samodzielne rozwijać wiedzę i umiejętności pedagogiczne z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym obcojęzycznych, i technologii
    - posługiwać się kompendiami i słownikami (tradycyjnymi i elektronicznymi)
    - pisać prace zaliczeniowe na podstawie samodzielnie dobranej literatury
    - prowadzić na poziomie podstawowym pracę badawczą pod kierunkiem opiekuna naukowego lub potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętności pracy z grupą
    3. W kategorii kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:
    - wykorzystania posiadanej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego; dokonywania oceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych)
    - efektywnego organizowania własnej pracy i krytycznego oceniania jej postępów; jest gotów pracować w grupie, przyjmując w niej różne role; poprawnie i skutecznie komunikuje się na poziomie interpersonalnym, grupowym, instytucjonalnym; sprawnie przełącza się na odpowiedni dla danej sytuacji społecznej kod komunikacyjny
    - przyjęcia nowych idei i zmiany ukształtowanych opinii, wynikającej z nowej wiedzy i jej uzasadnienia; posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w działalności zawodowej, kierując się szacunkiem dla każdego człowieka
    - samodzielnego podejmowania i inicjowania prostych działań badawczych i świadomego użytkowania mediów
    - organizowania pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracowania z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej
    - wykazywania postawy zaangażowania w sprawy społeczne;
    działania na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu zamieszkania, kraju, Europy oraz wykorzystywania go w rozumieniu wydarzeń społecznych i kulturalnych; aktywnego uczestniczenia w przestrzeni komunikacyjnej oferowanej przez nowe media
    - porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią
    - wykorzystania znaczenia europejskiego dziedzictwa literackiego, językowego i kulturowego dla rozumienia aktualnych wydarzeń społecznych i kulturalnych oraz znaczenia refleksji humanistycznej dla kształtowania się i jakości więzi społecznych
    - zrozumienia etycznych następstw wynikających z wymogu rzetelnego przekazywania wiedzy, uczciwości w nauce; dbania o merytoryczny i etyczny poziom podejmowanych zachowań komunikacyjnych; budowania więzi społecznych z wykorzystaniem nowych technologii komunikacyjnych
    - samodzielnego formułowania na podstawie twórczej analizy nowych sytuacji i problemów propozycji ich rozwiązania
    - budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym rodzicami lub opiekunami ucznia, oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej
    - uczestniczenia w życiu kulturalnym, interesowania się nowymi zjawiskami w kulturze i sztuce, propagowania czytelnictwa; rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tego środowiska
    - wykorzystania w odpowiedniej sytuacji językowej opanowanej w trakcie zajęć terminologii specjalistycznej
    - projektowania działań zmierzających do rozwoju szkoły lub placówki systemu oświaty oraz stymulowania poprawy jakości pracy tych instytucji
    - świadomego korzystania ze zdobytej wiedzy z zakresu bhp, ergonomii, etykiety, praw ochrony własności intelektualnej i kultury fizycznej; doceniania ważności problematyki związanej z tymi obszarami wiedzy i ciągłego rozwoju w wymienionych dziedzinach
    PRAKTYKI
    Praktyki są integralną częścią studiów realizowanych zgodnie z planem studiów. Studenta obowiązuje odbycie praktyki zawodowej w wymiarze minimum 160 godzin. Zasady i formy odbywania praktyk ustala jednostka uczelni prowadząca kształcenie.
    Cele praktyki:
    kształcenie umiejętności wykorzystania wiedzy zdobytej na studiach; poznanie organizacji, struktur i sposobu funkcjonowania instytucji, przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych; kształtowanie odpowiedniego stosunku do zawodu i obowiązków z nim związanych; wdrożenie do pracy w zespole oraz odpowiedzialności za powierzone zadania; pobudzenie aktywności studentów. Przygotowanie do zadań praktycznego wykonywania zawodu nauczyciela polonisty ze szczególnym uwzględnienie specyfiki nauczanego przedmiotu, jego roli w kształtowaniu osobowości wychowanka i przygotowania uczniów do uczestniczenia w kulturze polskiej, europejskiej i światowej.
    Podczas praktyki student wykonuje zadania wyznaczane przez opiekuna praktyk, które są zbieżne z programem praktyk oraz dają możliwość praktycznego wykorzystania i poszerzenia wiedzy nabytej podczas studiów.
    Forma zaliczenia praktyki:
    Zaliczenie praktyk odbywa się na podstawie przedłożonej pełnej dokumentacji praktyki (uzupełniony i opieczętowany dzienniczek praktyk), na podstawie udokumentowania przepracowania odpowiedniej liczby godzin oraz pozytywnej opinii wystawionej przez opiekuna praktyk.
    Student powinien zaliczyć wszystkie przedmioty zgodnie z obowiązującym planem studiów i programem nauczania (wykłady, ćwiczenia). Wszystkie przedmioty kończą się zaliczeniem lub egzaminem. Student zobowiązany jest do złożenia pracy dyplomowej i zdania egzaminu dyplomowego.
    Dostęp do dalszych studiów: prawo do ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, prawo do ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe
    Posiadane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe(o ile to możliwe): Absolwent może podjąć pracę w szkole (po ukończeniu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela) ma możliwość poszerzenia wiedzy zdobytej w ramach przedmiotów z bloku podstawowego, a przede wszystkim dyskusji na temat arcydzieł filmowych, muzycznych i plastycznych. Dzięki prowadzonym zakresom kształcenia oraz odbytym praktykom może podjąć pracę w redakcjach czasopism i środkach masowego przekazu, instytucjach oświatowych oraz kulturalnych, bibliotekach, wydawnictwach, działach personalnych i szkoleniowych. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia. oraz kształcenia w ramach studiów podyplomowych.

Więcej szczegółów na rekrutacja.uwm.edu.pl

Plan studiów

Semestr 1

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
I - Wymagania ogólne
Język obcy I
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
II - Podstawowe
Filozoficzne konteksty literatury
2
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
15
15
Główne problemy literatury i kultury XIX i XX wieku
1,5
ZAL-O
Wykład
15
Historia Polski I
1
ZAL-O
Wykład
15
Język łaciński z elementami kultury antycznej I
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Nauki pomocnicze filologii polskiej
2
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
15
15
Praca z tekstem naukowym
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
III - Kierunkowe
Gramatyka opisowa współczesnego języka polskiego I
3
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
30
15
Literatura epok dawnych I
3,5
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
30
30
Literatura powszechna I
2
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
15
15
Poetyka z elementami teorii literatury I
2,5
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
30
15
IV - Specjalnościowe/Związane z zakresem kształcenia
Instytucje kultury w regionie
2,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Wiedza o filmie I
1
ZAL-O
Wykład
15
Wybrane zagadnienia z historii polskiej kultury
2,5
ZAL-O
Wykład
30
SUMA
30,0

Semestr 2

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
I - Wymagania ogólne
Język obcy II
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Przedmiot ogólnouczelniany
2
ZAL-O
Wykład
30
Technologie informacyjne w humanistyce
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
II - Podstawowe
Historia Polski II
2
EGZ
Wykład
15
Język łaciński z elementami kultury antycznej II
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
III - Kierunkowe
Gramatyka opisowa współczesnego języka polskiego II
3,5
ZAL-O
EGZ
Ćwiczenia
Wykład
30
30
Leksykologia i leksykografia współczesna
0
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Literatura epok dawnych II
4
ZAL-O
EGZ
Ćwiczenia
Wykład
30
30
Podstawy pisowni polskiej
0
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Poetyka z elementami teorii literatury II
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Zagadnienia literatury współczesnej
0
ZAL-O
Ćwiczenia
30
IV - Specjalnościowe/Związane z zakresem kształcenia
Kody kultury
2
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
15
15
Wiedza o filmie II
1,7
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
15
15
Wiedza o teatrze
1,8
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
15
15
SUMA
25,0

Semestr 3

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
I - Wymagania ogólne
Język obcy III
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Wychowanie fizyczne
0
ZAL-O
Wychowanie fizyczne
30
III - Kierunkowe
Gramatyka opisowa współczesnego języka polskiego III
3,5
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
30
15
Kultura języka i wypowiedzi
4,5
ZAL-O
EGZ
Ćwiczenia
Wykład
30
30
Literatura powszechna II
2,5
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
15
15
Literatura romantyzmu
4
ZAL-O
EGZ
Ćwiczenia
Wykład
30
30
Poetyka z elementami teorii literatury III
3
ZAL-O
EGZ
Ćwiczenia
Wykład
15
15
Przedmiot do wyboru I
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Stylistyka współczesna
2,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Wprowadzenie do literatury i kultury popularnej
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
IV - Specjalnościowe/Związane z zakresem kształcenia
Marketing kultury I
1
ZAL-O
Wykład
15
Teksty kultury
2
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
15
15
SUMA
30,0

Semestr 4

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
I - Wymagania ogólne
Język obcy IV
2
EGZ
Ćwiczenia
30
Przedmiot ogólnouczelniany
2
ZAL-O
Wykład
30
Wychowanie fizyczne
0
ZAL-O
Wychowanie fizyczne
30
III - Kierunkowe
Analiza i interpretacja dzieła literackiego I
2,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Gramatyka opisowa języka polskiego IV
3,5
ZAL-O
EGZ
Ćwiczenia
Wykład
30
15
Literatura Młodej Polski
0
ZAL-O
EGZ
Ćwiczenia
Wykład
30
30
Literatura pozytywizmu
0
ZAL-O
EGZ
Ćwiczenia
Wykład
30
15
Proseminarium
0
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Retoryka
2,5
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
15
15
Wykład monograficzny I
2
ZAL-O
Wykład
30
IV - Specjalnościowe/Związane z zakresem kształcenia
Animacja kultury
2,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Kultura regionów
2,5
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
15
15
Marketing kultury II
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
15
SUMA
21,0

Semestr 5

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
III - Kierunkowe
Analiza i interpretacja dzieła literackiego II
2,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Gramatyka historyczna języka polskiego I
4
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
30
30
Literatura dwudziestolecia międzywojennego
4
ZAL-O
EGZ
Ćwiczenia
Wykład
30
30
Literatura po 1939 roku I
4
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
30
30
Literatura powszechna III
3
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
15
15
Przedmiot do wyboru II
2
ZAL-O
Wykład
30
Seminarium licencjackie i praca dyplomowa I
3,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Teoria języka
3
ZAL-O
EGZ
Ćwiczenia
Wykład
15
15
IV - Specjalnościowe/Związane z zakresem kształcenia
Filozofia kultury
1,5
ZAL-O
Wykład
15
Rzecznictwo prasowe i public relations
2,5
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
15
15
SUMA
30,0

Semestr 6

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
III - Kierunkowe
Gramatyka historyczna języka polskiego II
4
ZAL-O
EGZ
Ćwiczenia
Wykład
30
15
Korespondencja sztuk
0
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
15
15
Literatura dla dzieci i młodzieży
0
ZAL-O
ZAL-O
Ćwiczenia
Wykład
30
15
Literatura po 1939 roku II
3,5
ZAL-O
EGZ
Ćwiczenia
Wykład
15
15
Seminarium licencjackie i praca dyplomowa II
6,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Wiedza o mediach
0
ZAL-O
Wykład
15
Wykład monograficzny II
2
ZAL-O
Wykład
30
VI - Praktyka
Praktyka zawodowa
6
ZAL-O
Praktyki zawodowe
160
SUMA
22,0