Nauka akompaniamentu z czytaniem a'vista

Study of accompaniment with sight reading

2020L

Kod przedmiotu2631S1-NAZCAV6
Punkty ECTS 1,5
Typ zajęć Ćwiczenia
Przedmioty wprowadzającenie ma
Wymagania wstępnebrak
Opis ćwiczeńTreści ćwiczeń opierają się na opracowywaniu akompaniamentu do różnego repertuaru szkolnego z zastosowaniem praktyki akompaniamentu w pracy z różnymi solistami, poprzedzonym nauką czytania nut - grą a’vista. Stopień trudności realizowanego materiału powinien być dostosowany do poziomu umiejętności grupy.
Opis wykładówwykładów nie ma
Cel kształceniaRozwijanie umiejętności sprawnego czytania nut w oparciu o ogólnie dostępną literaturę fortepianową oraz wykorzystanie nabytych umiejętności w praktyce – wykonywaniu prostego akompaniamentu z zakresu repertuaru szkolnego z udziałem różnych solistów bądź zespołów instrumentalnych i wokalnych.
Literatura podstawowa1) L.Popowa, "Metodyka nauczania akompaniamentu fortepianowego" , Materiały pomocnicze COPSA, 1979 2) Zespół autorów, "Umiejętność gry a'vista i jej znaczenie w edukacji pianisty", , Akademia Muzyczna im. Bacewiczów. Łódż, 2005
Literatura uzupełniająca1) K.Kotowicz, wyd. Materiały pomocnicze COPSA, "Czytanie nut a'vista jako problem dydaktyczny w nauce gry na fortepianie" , 1974r., tom 2) P.Harris, wyd. Faber Music London, "Improve your sight-reading", 2008r., tom
Uwagipoziom wybranego repertuaru dostosowany do poziomu prezentowanego po pierwszym semestrze kształcenia