Muzyka estradowa - studia drugiego stopnia stacjonarne

Wydział Sztuki

Czas trwania

Uzyskiwany dyplom

2-lata (4 semestry)

Magister sztuki kierunek Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej

Oferta rekrutacyjna

    Warunki przyjęcia na studia: Warunkiem ubiegania się o przyjęcie na studia było posiadanie dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia na tym samym lub pokrewnym kierunku studiów. Kryterium decydującym o przyjęciu na studia był ranking ostatecznego wyniku studiów pierwszego stopnia.
    Wymagania programowe: Efekty kształcenia zostały określone w Uchwale nr 916 Senatu Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie z dnia 27 kwietnia 2012 r., z późn. zm., w sprawie określenia efektów kształcenia dla poziomów i profili kształcenia na kierunkach prowadzonych w Uniwersytecie.
    Studia drugiego stopnia na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej trwają 2 lata (4 semestry) i mają profil ogólnoakademicki. Kierunek studiów mieści się w obszarze kształcenia z zakresu sztuki . Liczba uzyskanych punktów ECTS wynosi nie mniej niż 120. Łączna liczba godzin zajęć dydaktycznych wynosi nie mniej niż 1060.
    KWALIFIKACJE ABSOLWENTA
    Absolwent posiada umiejętności zorganizowania i kierowania zawodowymi lub amatorskimi zespołami muzycznymi: wokalnymi, wokalno-instrumentalnymi czy instrumentalnymi, prowadzenia działalności muzycznej w instytucjach kultury i mediach oraz działalności związanej z organizacją festiwali, konkursów i imprez muzycznych oraz animacji kultury muzycznej w społeczeństwie. Absolwent jest przygotowany do kierowania zespołami ludzkimi oraz ustawicznego dokształcania w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
    Do uzyskania kwalifikacji studiów drugiego stopnia wymagane są wszystkie poniższe efekty kształcenia .
    Po ukończeniu studiów drugiego stopnia absolwent :
    1. W kategorii wiedzy
    • Zna specyfikę zespołu muzycznego oraz literaturę na te zespoły
    • Posiada gruntowną wiedzę dotyczącą poszczególnych epok, stylów i kierunków artystycznych i związane z tym praktyki wykonawcze
    • Zna możliwości tworzenia zespołów muzycznych oraz posiada wiedzę dotyczącą zasad instrumentowania na powyższe zespoły
    • Potrafi zastosować wiedzę dotyczącą wzorców formalnych i możliwości brzmieniowych instrumentów do wyrażania własnych koncepcji artystycznych
    • Zna cechy charakterystyczne polskiej pieśni ludowej i podstawowe wzorce jej budowy formalnej
    • Zna cechy stylistyczne i elementy praktyki wykonawczej różnych okresów historycznych
    • Ma wiedzę dotyczącą przemian zachodzących w muzyce i jej związków z życiem społecznym
    • Ma wiedzę dotyczącą związków sztuki z życiem politycznym i społecznym
    • Wykorzystuje wiedzę na temat stylów muzycznych i związanych z nimi tradycjami wykonawczymi
    • Potrafi tworzyć własne programy artystyczne
    • Rozumie relacje dotyczące zastosowania teorii w praktyce przy organizacji imprez
    • Zna sposoby wykorzystania w praktyce nowoczesnych technik komunikacji i marketingu oraz stosuje tą wiedzę we własnym rozwoju artystycznym
    • Umie definiować relacje zachodzące między dźwiękami w muzyce
    • Umie wykorzystać wiedzę z zakresu improwizacji w pracy z różnego rodzaju zespołach muzycznych
    2. W kategorii umiejętności
    • Posiada umiejętność tworzenia i wyrażania własnych koncepcji artystycznych, również w oparciu o nowoczesne technologie
    • Realizując własne koncepcje artystyczne wykazuje się umiejętnością świadomego wykorzystania wiedzy dotyczącej elementów dzieła muzycznego i obowiązujących wzorców formalnych
    • Umie dobrać repertuar adekwatny do typu i poziomu wykonawczego zespołu i wykorzystać go do stałego rozwijania zespołu oraz własnych kompetencji
    • Potrafi interpretować utwory o różnych stylach muzycznych i jednocześnie doskonali się w wybranym stylu
    • Posiada umiejętność kreowania i realizowania projektów artystycznych
    • Jest zdolny do kierowania zespołami muzycznymi
    • Posiada umiejętność głębokiego rozumienia i kontroli struktur muzycznych i słownych do realizowania własnych koncepcji artystycznych
    • Rozwija techniki ćwiczenia umożliwiające pogłębianie umiejętności wykonawczych
    • Potrafi posługiwać się opracowaniami naukowymi z zakresu historii kultury
    • Potrafi analizować i interpretować zagadnienia stylistyczne osadzając je w kontekście kulturowym epoki historycznej
    • Posiada umiejętność przygotowania prac pisemnych i ustnych dotyczących zagadnień wynikających z kierunku studiów
    • Zna język obcy na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
    • Realizuje występy estradowe i wykazuje umiejętność nawiązania kontaktów z publicznością
    • Posiada umiejętność konstruowania publicznej wypowiedzi w odniesieniu do stylistyki dzieła
    • Posiada umiejętność swobodnego kształtowania muzyki w sposób umożliwiający odejście od zapisanego tekstu nutowego
    3. W kategorii kompetencji społecznych
    • W sposób świadomy i odpowiedzialny organizuje przedsięwzięcia artystyczne
    • Rozumie potrzebę promowania kultury muzycznej w społeczeństwie
    • Rozumie potrzebę stałego uczenia się , rozwijania własnych kompetencji muzycznych a także inspiruje proces uczenia się u innych osób
    • Potrafi radzić sobie z trudnymi sytuacjami emocjonalnymi związanymi z prowadzeniem prób i koncertów publicznych
    • Potrafi ocenić jakość swojej prezentacji muzycznej a także poddać takiej ocenie inne przedsięwzięcia artystyczne również z dziedzin pokrewnych
    • Posiada doświadczenie w komunikacji interpersonalnej w ramach wspólnych działań związanych z organizacją imprez kulturalnych
    • Posiada umiejętność negocjacji, którą wykorzystuje w pracy z zespołem
    • Potrafi inicjować i organizować działania różnych zespołów muzycznych oraz koordynować rozwijanie wspólnych projektów twórczych
    • Potrafi zastosować zasady z zakresu prawa autorskiego
    PRAKTYKI
    Studenci mają obowiązek odbycia praktyki przedmiotowo-metodycznej, która odbywa się w formie śródrocznych praktyk pedagogicznych. Śródroczna praktyka pedagogiczna ma formę systematycznych cotygodniowych zajęć realizowanych w specjalnie dobranych do tego celu szkołach ćwiczeń: na poziomie studiów magisterskich w gimnazjum.
    Szczegółowy rozkład praktyk: II rok studiów II stopnia: semestr III – 30 godzin.
    Praktyka pedagogiczna podlega merytorycznemu wsparciu, ocenie i kontroli. Głównym jej zadaniem jest zapewnienie wszystkim studentom możliwie pełnego kontaktu z realnymi zjawiskami i procesami zachodzącymi w szkole oraz uwarunkowaniami rzeczywistości dydaktyczno-wychowawczej a także zapewnienie niezbędnego doświadczenia, na bazie którego dokonywać się będzie ich dalszy rozwój zawodowy. Celem praktyki przedmiotowo-metodycznej jest skorelowanie treści realizowanych w ramach bloku przedmiotów kształcenia nauczycielskiego z praktyką edukacyjną. Ponadto studenci zobowiązani są w każdym semestrze odbywania praktyki do zaprojektowania i grupowej realizacji wartościowej estetycznie interakcyjnej imprezy muzycznej w wybranych placówkach oświatowych, opiekuńczo-wychowawczych lub instytucjach kultury realizujących zadania edukacyjne. Głównym celem praktyki pedagogicznej jest wprowadzenie studentów w tok pracy nauczyciela przedmiotu „muzyka”, uruchomienie procesu samodzielnego przygotowywania i prowadzenia lekcji muzyki a także pozalekcyjnych zajęć muzycznych.
    Student powinien zaliczyć wszystkie przedmioty zgodnie z obowiązującym planem studiów i programem nauczania (wykłady i ćwiczenia). Wszystkie przedmioty kończą się zaliczeniem lub egzaminem. Student jest zobowiązany do złożenia pracy dyplomowej i zdania egzaminu dyplomowego.
    Dostęp do dalszych studiów: prawo do ubiegania się o stopień naukowy doktora, prawo do ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe
    Posiadane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe(o ile to możliwe): Absolwent może prowadzić zajęcia dydaktyczne w zakresie szkolnej edukacji muzycznej w szkolnictwie ogólnokształcącym (szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne). Posiada kwalifikacje do prowadzenia zawodowych i amatorskich zespołów wokalnych, instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych, działalności muzycznej w instytucjach kultury i mediach oraz działalności związanej z organizacją imprez muzycznych (festiwali, konkursów), a także animacji kultury muzycznej w społeczeństwie.

Więcej szczegółów na rekrutacja.uwm.edu.pl

Plan studiów

Semestr 1

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
SUMA
0

Semestr 2

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
II - Podstawowe
Historia kultury/ History of Culture
1
ZAL-O
Wykład
15
III - Kierunkowe
Dyrygowanie
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Improwizacja fortepianowa
2
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Promocja i marketing dóbr kultury
1,5
ZAL
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Propedeutyka kompozycji
1
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Seminarium i praca magisterska
5
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Specjalistyczna literatura muzyczna
2,5
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
30
15
Zespoł muzyczny dla praktyk studenckich
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
IV - Specjalnościowych
Elementy choreografii scenicznej
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Instrumenty elektroniczne
2
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Instrumenty estradowe
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Interpretacja utworu wokalnego
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Kształcenie słuchu
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Laboratorium techniki dźwiękowej
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Praca z akompaniatorem
1
ZAL
Ćwiczenia
30
Propedeutyka produkcji muzycznej
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Realizacja dzieła scenicznego
3
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Style muzyki rozrywkowej
1,5
ZAL-O
Wykład
15
Zespoły muzyki rozrywkowej /pop, rock, R&B, jazzband/
3
ZAL-O
Ćwiczenia
30
SUMA
33,0

Semestr 3

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
II - Podstawowe
Seminarium prelekcji i krytki muzycznej/ Public Lecture and Musical Critics Semirar
1
ZAL-O
Wykład
15
III - Kierunkowe
Dyplomowe dzieło artystyczne
6
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Dyrygowanie
0
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Seminarium i praca magisterska
4,5
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Zespoł muzyczny dla praktyk studenckich
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
IV - Specjalnościowych
Instrumentacja i aranżacja na szkolne zespoły muzyczne
1,5
Instrumentacja i aranżacja na zespoły muzyczne
0
Instrumenty estradowe
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Instrumenty wirtualne i cyfrowe
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Interpretacja utworu wokalnego
2
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Kształcenie słuchu
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Metodyczne warsztaty zawodowe
0
Podstawy dubbingu i udźwiękowienia filmu
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Podstawy realizacji dźwięku
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Praca z akompaniatorem
1
ZAL
Ćwiczenia
30
Praca z mikrofonem
0
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Propedeutyka produkcji muzycznej
2
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Realizacja dzieła scenicznego
1
EGZ
Ćwiczenia
30
Style muzyki rozrywkowej
1,5
ZAL-O
Wykład
15
Zespoły muzyki rozrywkowej /pop, rock, R&B, jazzband/
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
SUMA
29,0

Semestr 4

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
II - Podstawowe
Seminarium prelekcji i krytki muzycznej/ Public Lecture and Musical Critics Semirar
1
ZAL-O
Wykład
15
III - Kierunkowe
Dyplomowe dzieło artystyczne
14
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Seminarium i praca magisterska
5
ZAL-O
Ćwiczenia
15
IV - Specjalnościowych
Fakultety /dyrygowanie, instrument, śpiew/
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Podstawy realizacji nagrań muzyki rozrywkowej
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Praca z akompaniatorem
1
ZAL
Ćwiczenia
30
Warsztaty muzyki estradowej
2,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Zespoły muzyki rozrywkowej /pop, rock, R&B, jazzband/
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
VI - Praktyka
Metodyczne warsztaty zawodowe
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
SUMA
29,5