Logopedia-studia pierwszego stopnia-licencjackie stacjonarne

Wydział Humanistyczny

Czas trwania

Uzyskiwany dyplom

3-lata (6 semestrów)

Licencjat kierunek Logopedia

Oferta rekrutacyjna

    Warunki przyjęcia na studia: Rekrutacja kandydatów, legitymujących się świadectwem dojrzałości uzyskanym w systemie „nowej matury” na studia stacjonarne pierwszego stopnia na kierunek logopedia odbywa się na podstawie konkursu (rankingu) sumy % punktów uzyskanych na świadectwie dojrzałości z przedmiotów objętych postępowaniem kwalifikacyjnym, w części pisemnej egzaminu maturalnego (3 do wyboru z przedstawionych poniżej )tj.: język polski, historia, język obcy nowożytny, biologia, fizyka, wiedza o społeczeństwie. Konkurs (ranking) średniej ocen uzyskanych z przedmiotów na egzaminie dojrzałości, występujących na świadectwie dojrzałości: język polski lub język obcy nowożytny, historia lub wiedza o społeczeństwie; biologia lub fizyka.
    Wymagania programowe: Efekty kształcenia zostały określone w Uchwale Nr 675 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 6 marca 2015 roku zmieniającej Uchwałę Nr 189 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 26 marca 2013 w sprawie określenia efektów kształcenia dla poziomów i profili kształcenia.
    Studia pierwszego stopnia trwają 3 lata (6 semestrów) oraz mają profil ogólnoakademicki. Liczba punktów ECTS jest nie mniejsza niż 180.
    KWALIFIKACJE ABSOLWENTA
    Absolwent posiada wiedzę i umiejętności w zakresie przedmiotów kształcenia ogólnego oraz przedmiotów stanowiących fundament wykształcenia humanistycznego oraz podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych o profilu ogólnoakademickim oraz nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej o profilu ogólnoakademickim i praktycznym. Rozumie i umie analizować zjawiska i procesy społeczne, językowe i kulturowe przeszłości oraz współczesności. Posiada wiedzę i umiejętności w zakresie etiogenezy i patogenezy zaburzeń mowy, ich rozpoznawania, zapobiegania oraz usuwania, a także doskonalenia mowy prawidłowej. Jest przygotowany do pracy w różnych instytucjach działających w sferze werbalnej komunikacji publicznej, kultury, edukacji, biznesu, nauki i administracji oraz innych jednostkach zatrudniających ludzi posługujących się zawodowo głosem. Może również otworzyć prywatną praktykę logopedyczną. Umie wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności z zachowaniem zasad etycznych. Potrafi rozwiązywać problemy zawodowe, pracować w interdyscyplinarnym zespole i sprawnie komunikować się z otoczeniem. Pozyskuje również wysokie umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej, w tym umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu logopedii. Ponadto wykazuje się otwartością na zmiany, innowacyjnością oraz umiejętnością przystosowywania się do zmieniającego się środowiska. Ma wpojone nawyki ustawicznego kształcenia i doskonalenia zawodowego. Posiada kompetencje językowe na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz język specjalistyczny niezbędny do wykonywania zawodu.
    Do uzyskania kwalifikacji studiów I stopnia wymagane są wszystkie poniższe efekty kształcenia.
    Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia absolwent:
    1. W kategorii wiedzy:
    - Ma podstawową wiedzę o miejscu logopedii w systemie nauk zajmujących się człowiekiem, jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej; ma wiedzę o powiązaniach logopedii z psychologią, pedagogiką, medycyną i językoznawstwem
    - Ma podstawową wiedzę z zakresu nauk o zdrowiu, psychologii, pedagogiki i lingwistyki właściwą dla logopedii
    - Zna teorie i metodologie z zakresu logopedii, pedagogiki, psychologii i lingwistyki
    - Zna podstawową terminologię nauk o zdrowiu w zakresie niezbędnym dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla logopedii
    - Opanował podstawową terminologię logopedyczną, językoznawczą, psychologiczną i pedagogiczną w języku polskim w zakresie niezbędnym do wykonywania zawodu
    - Posiada ogólną znajomość budowy i funkcji organizmu człowieka
    - Posiada szczegółową znajomość funkcji, fizjologii i patologii narządów mowy i słuchu
    - Ma wiedzę na temat powstawania, rozwoju oraz cech synchronicznych i asynchronicznych języka; ma świadomość jego kompleksowej natury oraz złożoności i historycznej zmienności jego budowy i znaczeń
    - Zdaje sobie sprawę ze zróżnicowania regionalnego i środowiskowego języka uraz uwarunkowań, cech i funkcji komunikowania
    - Ma podstawową wiedzę o teatrze i zdaje sobie sprawę z możliwości zastosowania wybranych metod edukacji teatralnej w praktyce logopedycznej
    - Ma podstawową wiedzę o metodyce i diagnostyce wykonywania zadań, normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w zawodzie logopedy
    - Zna metody oceny stanu zdrowia oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń i zmian chorobowych w zakresie niezbędnym dla logopedii
    - Zna techniki pozyskiwania danych z zakresu logopedii oraz posiada wiedzę o nowoczesnych narzędziach i technologiach badawczych wykorzystywanych w pracy
    - Posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji zajmujących się logopedią oraz o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi zajmującymi się zdrowiem człowieka
    - Ma elementarną wiedzę o prawnych i ekonomicznych uwarunkowaniach funkcjonowania instytucji związanych z usuwaniem wad wymowy oraz z wybraną sferą działalności promocyjno-reklamowej; zna zasady promocji zdrowia i zdrowego stylu życia
    - Zna prawne, organizacyjne i etyczne uwarunkowania wykonywania działalności zawodowej w ramach logopedii
    - Ma podstawową wiedzę o człowieku wraz z uwarunkowaniami psychologicznymi, filozoficznymi i etycznymi działania, jako o podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
    - Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
    - Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu bhp, ergonomii, etykiety, rozumie znaczenie aktywności fizycznej na co dzień
    2. W kategorii umiejętności:
    - Potrafi posługiwać się podstawowym sprzętem i aparaturą stosowanymi w logopedii z wykorzystaniem technologii informacyjnych
    - Potrafi komunikować się z jednostką oraz grupą społeczną w zakresie związanym ze studiowanym kierunkiem studiów
    - Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla logopedii
    - Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy, z uwzględnieniem umiejętności nabytych podczas praktyki zawodowej; potrafi identyfikować problemy klienta oraz grupy społecznej
    - Potrafi podjąć działania diagnostyczne, profilaktyczne, terapeutyczne i edukacyjne odpowiadające potrzebom jednostki oraz grupy społecznej w zakresie wad wymowy
    - Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, przechowywać i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów
    - Samodzielnie planuje, projektuje i realizuje działania związane z wybraną sferą działalności zawodowej, z uwzględnieniem obowiązujących norm oraz dostępnych warunków, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego
    - Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z zawodem; potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg wybranych procesów i zjawiska społecznych
    - Posiada podstawowe umiejętności w zakresie prowadzenia badań, niezbędnych do opracowania diagnozy postępowania logopedycznego; potrafi prognozować praktyczne skutki konkretnych procesów i zjawisk z wykorzystaniem właściwych metod i narzędzi właściwych dla studiowanego kierunku
    - Potrafi w podstawowym zakresie stosować przepisy prawa odnoszące się do instytucji związanych z wyuczonym zawodem; prawidłowo interpretuje przepisy prawa i posługuje się systemami normatywnymi oraz regułami (prawnymi, zawodowymi i etycznymi) w celach związanych z logopedią
    - Potrafi ocenić przydatność różnorodnych metod, narzędzi, procedur i praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących sfery zawodowej oraz właściwie je stosować
    - Umie analizować teksty z zakresu logopedii, nauk o zdrowiu, psychologii, pedagogiki i filologii; wskazuje ich kluczowe założenia, tezy i argumenty
    - Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków
    - Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych dotyczących zagadnień właściwych dla kierunku studiów, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł oraz potrafi prowadzić dokumentację dotyczącą podejmowanych działań
    - Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych dotyczących kierunku studiów, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
    - Potrafi dokonać prezentacji i autoprezentacji przy wykorzystaniu różnych technik, w tym wykorzystujących elementy edukacji teatralnej
    - Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
    - Student posiada umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy z zakresu bhp, ergonomii, etykiety, ochrony praw własności oraz kultury fizycznej w życiu zawodowym i prywatnym; potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi
    3. W kategorii kompetencji społecznych:
    - Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; jest otwarty na nowe idee i na zmianę ukształtowanych opinii, wynikającą z nowej wiedzy i jej uzasadnienia
    - Jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów
    - Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
    - Stara się efektywnie organizować własną pracę i krytycznie oceniać jej postęp; potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
    - Prawidłowo określa i rozwiązuje najczęstsze problemy związane z wykonywaniem zawodu
    - Ma świadomość znaczenia i roli logopedii w życiu społecznym
    - Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie poprawnego języka jako dziedzictwa kulturowego regionu i kraju, Europy
    - Uczestniczy w życiu społecznym i kulturalnym, korzystając z różnych jego form i różnych mediów
    - Rozumie etyczne następstwa wynikające z wymogu rzetelnego przekazywania wiedzy, uczciwości w nauce i pracy zawodowej; okazuje szacunek wobec innych i troskę o ich dobro
    PRAKTYKI
    Praktyki są integralną częścią studiów realizowanych zgodnie z planem studiów. Studenta obowiązuje odbycie praktyki zawodowej w wymiarze minimum 160 godzin/nie krócej niż 4 tygodnie. Zasady i formy odbywania praktyk ustala jednostka uczelni prowadząca kształcenie.
    Podczas trwania praktyki student wykazuje się wiedzą i umiejętnościami odpowiednimi do powierzonego stanowiska i zadań. W ramach zadań szczegółowych student poznaje specyfikę instytucji, w której odbywa się praktyka.
    Praktyki odbywają się przy współudziale interesariuszy zewnętrznych w przychodniach logopedycznych, szpitalach, gabinetach prywatnych oraz przedszkolach i szkołach podstawowych pod kierunkiem opiekunów, doświadczonych logopedów.
    W czasie praktyki w instytucjach oświatowych przewiduje się następujące formy realizacji zadań:
    a) godziny hospitowania zajęć logopedy szkolnego,
    b) godziny asystowania w pracy logopedy szkolnego,
    c) obserwowanie terapii logopedycznej,
    d) udział w pracach zespołu wychowawczego i rady pedagogicznej,
    e) zapoznanie z dokumentacją placówki (dokumenty stanowiące podstawę prawną funkcjonowania placówki oświatowej), a także inne zadania wyznaczone przez opiekuna praktyki.
    Studenta obowiązują następujące formy realizacji zadań w przychodniach logopedycznych i gabinetach prywatnych:
    a) obserwowanie pracy logopedy,
    b) obserwowanie terapii logopedycznej,
    c) diagnozowanie wad wymowy,
    d) przygotowanie materiałów i pomocy terapeutycznych,e) stosowanie terapii logopedycznej.
    W trakcie praktyki następuje kształtowanie kompetencji logopedycznej przez:
    1. zapoznanie się ze specyfiką placówki, w której praktyka jest odbywana, w szczególności poznanie realizowanych metod terapii logopedycznej, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników oraz prowadzonej dokumentacji,
    1) obserwowanie:
    - czynności podejmowanych przez opiekuna praktyk w toku prowadzonych przez niego terapii oraz aktywności dzieci,
    - toku metodycznego terapii, stosowanych przez logopedę metod i form pracy oraz wykorzystywanych pomocy,
    - interakcji dorosły (logopeda, pedagog, psycholog) – dziecko oraz interakcji między dziećmi w czasie terapii,
    - procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w gabinecie, ich prawidłowości i zakłóceń,
    - sposobów aktywizowania i dyscyplinowania dzieci przez logopedę oraz różnicowania poziomu aktywności dzieci w czasie terapii,
    - sposobu zadawania i kontrolowania pracy wykonywanej z dzieckiem w domu,
    - funkcjonowania i aktywności w czasie terapii, z uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych,
    - działań podejmowanych przez opiekuna praktyk na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa i zachowania dyscypliny,
    2) współdziałanie z opiekunem praktyk w:
    - planowaniu i przeprowadzaniu diagnozy i terapii,
    - organizowaniu pracy z dzieckiem,
    - przygotowywaniu pomocy do zajęć,
    - wykorzystywaniu środków multimedialnych i technologii informacyjnej w pracy logopedy,
    - podejmowaniu działań w zakresie projektowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
    3) pełnienie roli logopedy, w szczególności:
    - planowanie terapii, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych,
    - dostosowywanie metod i form pracy do potrzeb, realizowanych treści, etapu edukacyjnego oraz dynamiki dziecka,
    - organizację i prowadzenie terapii na podstawie samodzielnie opracowywanych scenariuszy,
    - wykorzystywanie w toku terapii środków multimedialnych i technologii informacyjnej,
    - dostosowywanie sposobu komunikacji w czasie terapii do poziomu rozwoju dziecka,
    - dostosowywanie podejmowanych działań do możliwości i ograniczeń dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
    - diagnozowanie wad wymowy,
    - podejmowanie indywidualnej pracy z dziećmi (w tym z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi),
    - podejmowanie działań wychowawczych w toku pracy logopedycznej, w miarę pojawiających się problemów, w sytuacjach: zagrożenia bezpieczeństwa, naruszania praw innych, nieprzestrzegania ustalonych zasad,
    - podejmowanie współpracy z innymi logopedami, pedagogiem szkolnym, psychologiem oraz innymi specjalistami pracującymi z dziećmi,
    4) analizę i interpretację zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji
    i zdarzeń logopedycznych, w tym:
    - prowadzenie dokumentacji praktyki,
    - konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką,
    - ocenę własnego funkcjonowania w toku wypełniania roli logopedy (dostrzeganie swoich mocnych i słabych stron),
    - ocenę przebiegu prowadzonej terapii oraz realizacji zamierzonych celów,
    - konsultacje z opiekunem praktyk w celu omawiania obserwowanych i prowadzonych zajęć logopedycznych,
    - omawianie zgromadzonych doświadczeń w grupie studentów.
    Student powinien zaliczyć wszystkie przedmioty zgodnie z obowiązującym planem studiów i programem nauczania (wykłady, ćwiczenia). Wszystkie przedmioty kończą się zaliczeniem lub egzaminem. Student zobowiązany jest do złożenia pracy dyplomowej i zdania egzaminu dyplomowego.
    Dostęp do dalszych studiów: prawo do ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, prawo do ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe
    Posiadane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe(o ile to możliwe): Absolwent jest przygotowany do pracy w różnych instytucjach działających w sferze komunikacji publicznej, kultury, edukacji, biznesu, nauki i administracji. Absolwent może znaleźć zatrudnienie w: szkolnictwie, placówkach służby zdrowia typu ambulatoryjnego, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w domach pomocy społecznej i w sanatoriach. Jako specjalista w zakresie emisji głosu oraz kształtowania prawidłowości i korygowania wad wymowy, może być zatrudniony w rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych oraz innych placówkach zatrudniających ludzi zawodowo posługujących się głosem.

Więcej szczegółów na rekrutacja.uwm.edu.pl

Plan studiów

Semestr 1

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
I - Wymagania ogólne
Język obcy I
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
II - Podstawowe
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia
1
ZAL-O
Wykład
15
Literatura w kształceniu logopedycznym
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Zagadnienia współczesnej humanistyki
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
III - Kierunkowe
Anatomia i fizjologia narządów mowy
4,5
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
20
25
Dykcja, emisja i higiena głosu
3
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Fonetyka funkcjonalna, akustyczna i (pato)artykulacyjna
3
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
30
30
Pedagogika
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Podstawy audiologii
2
ZAL-O
Wykład
15
Podstawy pediatrii
2
ZAL-O
Wykład
15
Psychologia ogólna
3
EGZ
Wykład
30
Wstęp do nauki o języku
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Zasady pisowni i interpunkcji
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
VII - Inne
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
0,5
ZAL
Wykład
4
SUMA
30,0

Semestr 2

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
I - Wymagania ogólne
Język obcy II
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Przedmiot w ramach modułu ogólnouczelnianego
2
ZAL-O
Wykład
30
Technologie informacyjne
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
III - Kierunkowe
Dykcja, emisja i higiena głosu
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Fonetyka funkcjonalna, akustyczna i (pato)artykulacyjna
4
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
30
30
Funkcjonalny opis języka polskiego
3
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
30
30
Patologia narządów mowy z ortologopedią
2
ZAL-O
Wykład
30
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
2,5
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
30
30
Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży
2,5
EGZ
Wykład
30
Rozwój mowy dziecka - norma i patologia
4
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
30
30
Wprowadzenie do logopedii
2,5
EGZ
Wykład
30
Wstęp do neurologii
1,5
ZAL-O
Wykład
15
SUMA
30,0

Semestr 3

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
I - Wymagania ogólne
Język obcy III
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Przedmiot w ramach modułu ogólnouczelnianego
2
ZAL-O
Wykład
30
Wychowanie fizyczne
0
ZAL-O
Wychowanie fizyczne
30
III - Kierunkowe
Balbutologopedia
3
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Dydaktyka postępowania logopedycznego
1,5
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Dyslalia
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Elementy psychiatrii
1
ZAL-O
Wykład
15
Funkcjonalny opis języka polskiego
3
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Kultura języka i wypowiedzi
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Pedagogika specjalna
3
EGZ
Wykład
30
Psychologia kliniczna dziecka
3
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Teatr w kulturze
4
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
30
30
Warsztaty logopedyczne
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Wprowadzenie do foniatrii klinicznej
1
ZAL-O
Wykład
15
VII - Inne
Ergonomia
0,25
ZAL
Wykład
2
Etykieta
0,5
ZAL
Wykład
4
Ochrona własności intelektualnej
0,25
ZAL
Wykład
2
SUMA
30,0

Semestr 4

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
I - Wymagania ogólne
Język obcy IV
2
EGZ
Ćwiczenia
30
Przedmiot w ramach modułu ogólnouczelnianego
2
ZAL-O
Wykład
30
III - Kierunkowe
Analiza dzieła teatralnego
3
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
30
30
Dyslalia
3
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Interpretacja tekstów literackich
2
ZAL-O
Ćwiczenia
45
Logorytmika i umuzykalnienie
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Metody badań społecznych
1,5
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Neurologopedia
3
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Pragmatyka językowa w pracy logopedy
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Proseminarium
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Rozwój fonetyczny j. polskiego
1
ZAL-O
Wykład
15
Semantyka językowa w pracy logopedy
1
ZAL-O
Ćwiczenia
20
Surdologopedia
3
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Warsztat teatralny. Praca z zespołem. Realizacja własnych scenariuszy
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Warsztaty logopedyczne
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Wczesna interwencja logopedyczna
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
SUMA
30,0

Semestr 5

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
III - Kierunkowe
Dysleksja-dydaktyka postępowania terapeutycznego
3
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Komunikacja wspomagająca i alternatywna
4
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Oligofrenologopedia
3
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Profilaktyka logopedyczna
3
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Seminarium licencjackie i praca dyplomowa V
7
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Warsztat reżyserski - praca reżysera nad sztuką
3
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Warsztat teatralny. Praca z zespołem. Realizacja własnych scenariuszy
3
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Warsztaty logopedyczne
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Zróżnicowanie środowiskowe i regionalne języka polskiego
2
ZAL-O
Wykład
30
SUMA
30,0

Semestr 6

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
III - Kierunkowe
Etyka zawodu logopedy
1
ZAL-O
Wykład
15
Logopedyczny trening słuchowy
2
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Metodyka pracy z komputerem
2
ZAL-O
Ćwiczenia
20
Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
2,5
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Muzyka w terapii logopedycznej
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Seminarium licencjackie i praca dyplomowa VI
7
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Strategie prezentacji medialnej i autoprezentacji
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Warsztat reżyserski - praca reżysera nad sztuką
2
EGZ
Ćwiczenia
30
Warsztat teatralny. Praca z zespołem. Realizacja własnych scenariuszy
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Warsztaty logopedyczne
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
VI - Praktyka
Praktyka zawodowa
6
ZAL-O
Praktyki zawodowe
160
SUMA
30,0