Analiza i kreowanie trendów - studia pierwszego stopnia - licencjackie stacjonarne

Wydział Humanistyczny

Czas trwania

Uzyskiwany dyplom

3-lata (6 semestrów)

Licencjat kierunek Analiza i kreowanie trendów

Oferta rekrutacyjna

    Warunki przyjęcia na studia: Konkurs (ranking) sumy % punktów uzyskanych na świadectwie dojrzałości z trzech przedmiotów objętych postępowaniem kwalifikacyjnym (język polski, język obcy nowożytny, geografia, historia, matematyka, wiedza o społeczeństwie) lub konkurs (ranking) średniej ocen uzyskanych na świadectwie dojrzałości (stara matura) z trzech przedmiotów objętych postępowaniem kwalifikacyjnym (historia lub wiedza o społeczeństwie, geografia lub matematyka, język polski lub język obcy nowożytny).
    Wymagania programowe: Efekty kształcenia zostały określone w Uchwale Nr 699 Senatu UWM w Olsztynie z dnia 27 marca 2015 roku w sprawie określenia efektów kształcenia dla poziomów i profili kształcenia na kierunkach prowadzonych w Uniwersytecie
    Studia pierwszego stopnia trwają 3 lata (6 semestrów). Liczba punktów ECTS jest nie mniejsza niż 180. Kierunek studiów mieści się w obszarze nauk społecznych i humanistycznych oraz ma profil ogólnoakademicki.
    KWALIFIKACJE ABSOLWENTA
    Absolwent: posiada umiejętności i wiedzę w zakresie monitorowania, analizowania przemian i tendencji rozwojowych, kształtowania się trendów na dynamicznie zmieniającym się rynku dóbr i usług oraz w zakresie przemian społecznych i kulturowych. Potrafi rozpoznawać istniejące i pojawiające się potrzeby, ich źródła, rodzaje, uwarunkowania, prawidłowości rozwoju i ich charakter, towarzyszące im wartości, oczekiwania indywidualne i społeczne, mechanizmy zaspokajania i ich konsekwencje. Posiada umiejętność obserwacji, analizy, wyciągania wniosków oraz rozwiązywania problemów. Zna formy i następstwa współczesnych strategii życia społecznego: konsumpcjonizm, pragmatyzm i utylitaryzm, jak również alternatywne wzorce, strategie życia i zaspokajania potrzeb. Zna specyfikę potrzeb realnych oraz „wirtualnych” (zaspokajanych za pośrednictwem sieci internetowej). Potrafi rozpoznawać zmieniające się preferencje rynkowe, konsumenckie, kulturowe, powiązane z nimi oczekiwania i potrzeby oraz umie na nie reagować w sposób innowacyjny. Ma wiedzę o ekonomicznych aspektach potrzeb, podstawowych prawidłowościach gospodarki rynkowej. Posiada wiedzę i umiejętności w zakresie kulturowych i społecznych aspektów potrzeb i ich zaspokajania. Zna różnorodne uwarunkowania potrzeb i powiązanych z nimi zjawisk kulturowych. Rozumie dynamiczny charakter potrzeb oraz wynikającą z tego konieczność aktywności oraz nieustannego poszukiwania i tworzenia nowych rozwiązań. Rozumie innowacyjny charakter powstających strategii rynkowych i jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego opracowywania tego rodzaju przedsięwzięć, ofert usług oraz produktów w formie projektów. Rozumie konieczność rozwijania postaw poszukujących i twórczych. Zna i stosuje podstawowe metody badań sondażowych, potrafi w stopniu podstawowym analizować zdobyte dane empiryczne, samodzielnie wyciąga wnioski i planuje swoje działania zawodowe. Rozumie kreatywny charakter działań profesjonalnych.
    Posiada wiedzę o zasadach prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej i umiejętności niezbędne do założenia i samodzielnego prowadzenia firmy. Zna podstawowe techniki marketingu i komunikacji. Zna i potrafi wykorzystać technologie informacyjne w celach zawodowych. Posiada wiedzę i umiejętności w zakresie przygotowania i prowadzenia projektów, pracy zespołowej, realizacji samodzielnie opracowanych i przygotowanych działań celowych. Potrafi rozpoznawać zmieniające się preferencje i oczekiwania oraz umie na nie reagować w sposób innowacyjny. Rozumie innowacyjny charakter strategii rynkowych i jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego przygotowywania innowacyjnych ofert usług i produktów. Ma świadomość odpowiedzialności za własne działania, których następstwem jest nie tylko osiąganie celów istotnych z ekonomicznego punktu widzenia, ale także wpływających na jakość i styl życia człowieka w wymiarze indywidualnym i społecznym. Umie rozwiązywać problemy zawodowe, pracować w zespole i sprawnie komunikować się z otoczeniem. Wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności z zachowaniem zasad etycznych. Wykazuje się otwartością na zmiany, innowacyjnością oraz umiejętnością przystosowywania się do zmieniającego się środowiska. Ma wpojone nawyki ustawicznego kształcenia i doskonalenia zawodowego. Rozumie zarówno pozytywną, jak i negatywna rolę i znaczenie autorytetu w rozwoju zjawisk kulturowych. Dostrzega wiele aspektów rzeczywistości, potrafi efektywnie pracować z dużą ilością różnych informacji, dostrzega zależności oraz wyciąga wiarygodne wnioski z posiadanych danych. Poszukuje różnorodnych danych i informacji, prawidłowo analizuje i ocenia przydatność dostępnych informacji, szacuje ich użyteczność i wiarygodność, dostrzega zależności między nimi. Samodzielnie określa przyczyny błędów i nieprawidłowości oraz wyciąga złożone wnioski z przeprowadzonych analiz. Absolwent legitymuje się kompetencjami językowymi na poziomie B2 zgodnie z kryteriami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
    Do uzyskania kwalifikacji studiów I stopnia wymagane są wszystkie poniższe efekty kształcenia.
    Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia absolwent:
    1. W kategorii wiedzy:
    - Posiada wiedzę o miejscu i znaczeniu studiowanych dyscyplin (filozofii, informatologii, ekonomii, socjologii) w strukturze nauk humanistycznych i społecznych,
    - Zna wybraną terminologię oraz problematykę badawczą filozofii, socjologii, ekonomii i informatologii w związku z wybranymi współczesnymi zjawiskami społecznymi, kulturowymi i gospodarczymi,
    - Zna podstawowe metody badawcze oraz warunki ich stosowania w zakresie nauk humanistycznych oraz nauk ekonomicznych i socjologii,
    - Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu wybranych zagadnień filozofii, socjologii, ekonomii oraz informatologii w zakresie procesów, uwarunkowań, praw i trendów rozwoju,
    - Ma podstawową wiedzę o człowieku w zakresie najważniejszych współczesnych filozoficznych, socjologicznych, ekonomicznych i informatologicznych koncepcji zjawisk społecznych i kulturowych, ich uwarunkowań oraz możliwych następstw,
    - Ma wiedzę o potrzebach indywidualnych i społecznych w aspekcie:
    a) źródeł, form i sposobów zaspokajania,
    b) mechanizmów kształtowania się i upowszechniania,
    c) innowacyjności społecznej i ekonomicznej oraz tworzenia trendów,
    - Zna podstawowe sposoby analizy i interpretacji wytworów kultury i mechanizmów rynkowych właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie filozofii, socjologii, ekonomii oraz informatologii,
    - Zna i rozumie związki między zjawiskami kulturowymi, społecznymi i ekonomicznymi a wartościami, zasadami i normami etycznymi; rozumie etyczne aspekty działań zawodowych i związaną z nimi odpowiedzialność za podejmowane decyzje i ich skutki,
    - Zna zasady komunikacji, sposoby organizacji i formy pracy zespołowej oraz działań projektowych,
    - Zna ogólne zasady i uwarunkowania przedsiębiorczości, wynikające z wiedzy z zakresu nauk społecznych i humanistycznych,
    - Zna działalność najważniejszych instytucji kultury, specyfikę współczesnych trendów kulturowych, ich uwarunkowania aksjologiczne, ekonomiczne i społeczne w skali lokalnej i globalnej,
    - Ma podstawową wiedzę o ekonomicznych aspektach produkcji, usług, wymiany dóbr i konsumpcji; rozumie relacje między rynkiem a zachowaniami społecznymi, zjawiskami kulturowymi oraz zmianami środowiskowymi i klimatycznymi,
    - Zna podstawowe zasady logiki praktycznej oraz techniki poprawnego wnioskowania, myślenia kreatywnego oraz uwarunkowania innowacyjności w wymiarze społecznym i ekonomicznym,
    - Posiada podstawową wiedzę demograficzną oraz wiedzę o wybranych (kulturowych, społecznych i ekonomicznych) konsekwencjach prognozowanych zmian demograficznych,
    - Zna i rozumie trendy, strategie życia społecznego, mechanizmy ich kształtowania się oraz związki z kulturą i wartościami,
    - Zna wybraną terminologię filozofii, socjologii, ekonomii i informatologii w języku obcym,
    - Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu bhp, ergonomii, etykiety, praw ochrony własności intelektualnej; rozumie znaczenie aktywności fizycznej na co dzień.
    2. W kategorii umiejętności:
    - Samodzielnie wyszukuje, gromadzi, analizuje, selekcjonuje oraz wykorzystuje informacje ze źródeł tradycyjnych i elektronicznych,
    - Prawidłowo posługuje się wybraną terminologią filozoficzną, ekonomiczną, socjologiczną oraz informatologiczną, pozwalającą opisywać i wyjaśniać panujące i powstające trendy w kulturze, gospodarce i konsumpcji,
    - Pod kierunkiem opiekuna naukowego organizuje i podejmuje proste działania badawcze, a następnie prezentuje wyniki własnej pracy,
    - Na podstawie znajomości reguł metodologii analizuje i interpretuje uwarunkowania trendów oraz przebieg procesów kulturowych, społecznych i gospodarczych w zakresie filozoficznym, socjologicznym i ekonomicznym,
    - Formułuje własne rozwiązania sytuacji problemowych i zawodowych, stosuje różne strategie argumentacji,
    - Stosuje zasady i techniki kreatywnego myślenia w analizowaniu i rozwiązywaniu sytuacji problemowych oraz potrafi je wykorzystać w pracy zespołowej i działaniach projektowych,
    - Na płaszczyźnie zawodowej skutecznie komunikuje się z przedstawicielami innych dyscyplin i profesji,
    - Samodzielnie przygotowuje wypowiedzi w formie ustnej i pisemnej wykorzystując różne źródła informacji oraz narzędzia i technologie informacyjne,
    - Wykorzystuje standardowe narzędzia analizy ilościowej i jakościowej do prognozowania zjawisk gospodarczych, społecznych i kulturowych,
    - Samodzielnie i zespołowo tworzy innowacyjne projekty, planuje i podejmuje ich realizację,
    - Ma umiejętność sprawnej komunikacji, autoprezentacji, uzasadniania własnych poglądów, stosowania różnorodnych strategii argumentacji i technik perswazji,
    - Ma podstawowe umiejętności wykorzystania narzędzi informatycznych w zakresie ekonomii, socjologii i informatologii,
    - Ma podstawowe umiejętności diagnozowania, interpretacji oraz prognozowania zjawisk kulturowych, społecznych oraz ekonomicznych z uwzględnieniem zmian klimatycznych, środowiskowych oraz strategii adaptacyjnych,
    - Posługuje się wybranym językiem obcym zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie podstawowej terminologii właściwej dla studiowanego kierunku studiów,
    - Posiada umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy z zakresu bhp, ergonomii, etykiety, ochrony praw własności oraz kultury fizycznej w życiu zawodowym i prywatnym.
    3. W kategorii kompetencji społecznych:
    - Zna zakres posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, rozwoju zawodowego i rozszerzania kompetencji,
    - Współdziała i pracuje w grupie przyjmując w niej określone role i ma świadomość odpowiedzialności za następstwa działań własnych i zespołowych,
    - Na podstawie twórczej analizy nowych sytuacji i problemów samodzielnie formułuje propozycje ich rozwiązania; rozumie nieuchronność zmian i jest na nie otwarty,
    - Ma świadomość wpływu zmian środowiskowych i klimatycznych na procesy ekonomiczne, społeczne, kulturowe oraz na jakość życia społecznego,
    - Rozumie odpowiedzialność za powodzenie własnych działań zawodowych oraz projektowanie własnej ścieżki rozwoju zawodowego,
    - Rozumie etyczne następstwa wynikające z wymogu rzetelnego przekazywania wiedzy, uczciwości w nauce i w działalności zawodowej,
    - Ma świadomość odpowiedzialności wynikającej ze społecznego kontekstu podejmowanych działań i roli metakompetencji (kompetencji „miękkich”) w działaniach innowacyjnych,
    - Umie działać projektowo, angażować się w przedsięwzięcia o charakterze gospodarczym, społecznym i kulturowym, służące rozwojowi społecznemu i zachowaniu lokalnego oraz europejskiego dziedzictwa kulturowego,
    - Rozumie znaczenie nauk humanistycznych i społecznych w kształtowaniu się i jakości więzi społecznych, rozwoju przedsięwzięć gospodarczych i form kultury,
    - Potrafi świadomie korzystać ze zdobytej wiedzy z zakresu bhp, ergonomii, etykiety, praw ochrony własności intelektualnej i kultury fizycznej; docenia ważność problematyki związanej z tymi obszarami wiedzy i ma potrzebę ciągłego rozwoju w wymienionych dziedzinach.
    PRAKTYKI
    Praktyki są integralną częścią studiów realizowanych zgodnie z planem studiów. Studenta obowiązuje odbycie praktyki zawodowej w wymiarze minimum 160 godzin/nie krócej niż 4 tygodnie. Zasady i formy odbywania praktyk ustala jednostka uczelni prowadząca kształcenie.
    Cele praktyk:
    - nabycie podstawowych nawyków i umiejętności związanych z wykonywaną pracą i powierzonymi zadaniami,
    - kształtowanie odpowiedniego stosunku do pracy zawodowej i obowiązków z nią związanych,
    - konfrontowanie zdobytej wiedzy teoretycznej z zakresu studiowanego kierunku studiów z powierzanymi zadaniami zawodowymi,
    - poszukiwanie możliwości nawiązania współpracy i zainicjowania projektu finalizującego ścieżkę kształcenia.
    System kontroli.
    Praktyki odbywają się pod opieką wskazanego przez Kierownika Zakładu opiekuna praktykanta, który organizuje, obserwuje i ocenia pracę studentów według ustalonych kryteriów. Zaliczenie praktyk odbywa się w trakcie indywidualnego spotkania z Kierunkowym Opiekunem Praktyk, podczas którego dokonywana jest analiza dokumentacji złożonej przez studenta. Dokumentację stanowi prawidłowo wypełniony dziennik praktyk, w którym wybrana przez studenta instytucja potwierdza rozpoczęcie i zakończenie praktyk, a zakładowy opiekun praktyk wystawia pisemną opinię praktykantowi. W dzienniczku student prowadzi tygodniową kartę pracę, w której rozpisuje każdą przepracowaną godzinę.
    Student powinien zaliczyć wszystkie przedmioty zgodnie z obowiązującym planem studiów i programem nauczania (wykłady, ćwiczenia). Wszystkie przedmioty kończą się zaliczeniem lub egzaminem. Student zobowiązany jest do złożenia pracy dyplomowej i zdania egzaminu dyplomowego.
    Dostęp do dalszych studiów: prawo do ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, prawo do ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe
    Posiadane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe(o ile to możliwe): Absolwent jest przygotowany do aktywnego oraz elastycznego wejścia na rynek pracy zarówno w charakterze pracobiorcy, jak również osoby podejmującej samodzielną działalność gospodarczą. Może pracować w przedsiębiorstwach o różnych profilach działalności (produkcja, usługi) na stanowiskach wymagających wiedzy i umiejętności w zakresie diagnozowania zjawisk gospodarczych, społecznych i kulturowych. Może je analizować i interpretować, tworzyć plany promocji, marketingu, brandingu w różnych działaniach biznesowych. Posiada wiedzę i umiejętności w zakresie przygotowania i prowadzenia projektów, pracy zespołowej, realizacji samodzielnie opracowanych i przygotowanych działań celowych. Absolwent może podejmować pracę w instytucjach, które w swoich działaniach kreują wizerunek miejsc, marek, zdarzeń, produktów czy zorganizowanych działań.

Więcej szczegółów na rekrutacja.uwm.edu.pl

Plan studiów

Semestr 1

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
I - Wymagania ogólne
Język obcy I
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Technologie informacyjne
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
II - Podstawowe
Ekonomia
4
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
30
15
Filozofia
4
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
30
15
Informatologia
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Logika praktyczna
3,5
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Socjologia
4
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
30
15
III - Kierunkowe
Analiza zjawisk i form kultury
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Etyka
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Teorie kształtowania potrzeb
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Wprowadzenie do analizy trendów
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
VII - Inne
Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
0,5
ZAL
Wykład
4
SUMA
30,0

Semestr 2

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
I - Wymagania ogólne
Język obcy II
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Przedmiot w ramach modułu ogólnouczelnianego
2
ZAL-O
Wykład
30
II - Podstawowe
Metodologia badań naukowych
2
ZAL-O
EGZ
Ćwiczenia
Wykład
15
15
Przedmiot do wyboru I
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Przedmiot do wyboru II
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
III - Kierunkowe
Antropologia filozoficzna
2
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Demografia
2
ZAL-O
Wykład
15
Podstawy prognozowania zjawisk rynkowych
3
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Socjologia i antropologia kultury współczesnej
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Socjologia konsumpcji
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Teorie zmian społecznych
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Zachowania ekonomiczne podmiotów rynku
3
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Zachowania informacyjne
3
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
IV - Specjalnościowych
Warsztat kreatywnego myślenia
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
SUMA
30,0

Semestr 3

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
I - Wymagania ogólne
Język obcy III
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Przedmiot w ramach modułu ogólnouczelnianego
2
ZAL-O
Wykład
30
Wychowanie fizyczne
0
ZAL-O
Wychowanie fizyczne
30
III - Kierunkowe
Antropologia rynku
2
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Kreowanie rynków
2
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Metody i narzędzia w analizie trendów
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Wykład monograficzny I (filozoficzny)
2
ZAL-O
Wykład
30
IV - Specjalnościowych
Badania i analizy marketingowe
3
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Diagnoza i prognoza społeczna
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Ekonomia środowiska
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Kultura masowa i konsumpcja
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Metody ilościowe badań społecznych
2
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Przedmiot do wyboru
2
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Przedmiot do wyboru
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Przedmiot do wyboru
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Zarządzanie informacją i wiedzą
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
VII - Inne
Ergonomia
0,25
ZAL
Wykład
2
Etykieta
0,5
ZAL
Wykład
4
Ochrona własności intelektualnej
0,25
ZAL
Wykład
2
SUMA
30,0

Semestr 4

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
I - Wymagania ogólne
Język obcy IV
2
EGZ
Ćwiczenia
30
Przedmiot w ramach modułu ogólnouczelnianego
2
ZAL-O
Wykład
30
II - Podstawowe
Przedmiot do wyboru III
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
III - Kierunkowe
Ekologia informacji i wiedzy
3
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Seminarium licencjackie/projektowe i praca dyplomowa
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Wykład monograficzny II (informatologiczny)
2
ZAL-O
Wykład
30
Wykład monograficzny III (ekonomiczny)
2
ZAL-O
Wykład
30
IV - Specjalnościowych
Design społeczny (warsztat)
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Metody jakościowe badań społecznych
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Morfologia innowacji
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Przedmiot do wyboru
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Przedmiot do wyboru
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Społeczeństwo informacyjne
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Wybrane elementy historii i teorii sztuki
1
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Zarządzanie marką
2
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
SUMA
30,0

Semestr 5

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
III - Kierunkowe
Seminarium licencjackie/projektowe i praca dyplomowa
4
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Translatorium interdyscyplinarne
4
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Wykład monograficzny IV (socjologiczny)
2
ZAL-O
Wykład
30
IV - Specjalnościowych
Design społeczny (warsztat)
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Media społecznościowe
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Metody i narzędzia komunikacji marketingowej
3,5
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Multimodalność kanonów piękna i resemiotyzacja atrakcyjności
1,5
ZAL-O
Ćwiczenia
15
Myślenie i działanie projektowe
3
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
15
Statystyka
3
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Wymiana dóbr i idei w internecie (warsztat )
2
ZAL-O
Warsztaty
30
Zarządzanie projektem inwestycyjnym
3
EGZ
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
SUMA
30,0

Semestr 6

PRZEDMIOT
ECTS
TYP ZALICZENIA ZAJĘCIA
GODZINY
III - Kierunkowe
Seminarium licencjackie/projektowe i praca dyplomowa
8
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Teoria innowacji społecznych
3
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
IV - Specjalnościowych
Antropologia przyszłości
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Etyka życia gospodarczego i działań społecznych
3
ZAL-O
ZAL-O
Wykład
Ćwiczenia
15
30
Kultura techniki
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Prototypowanie
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Przedmiot fakultatywny w języku angielskim
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
Sztuka wystąpień publicznych
2
ZAL-O
Ćwiczenia
30
VI - Praktyka
Praktyka
6
ZAL
Praktyki zawodowe
160
SUMA
30,0